Ogamenin lider sitesi
  Standart Ogame İle ilgili herşey
 
BAŞLANGIÇ

Oyuna girdiğinizde ''Genel Durum'' ekranında olacaksınız.
Orada gezegeninizin ismini* oyun sunucusunun saatini* o sırada filonuz yoldaysa hedefe uzaklığıyla saldırıya uğruyorsanız düşmanın size ulaşacağı saati gösteren bölümü* gezegeninizin temsili resmini* çapını* sıcaklığını koordinat bazında pozisyonunu* sizin o ana kadar toplamış olduğunuz puanları ve tüm oyuncu sayısıyla sizin sıralamadaki yerinizi görebilirsiniz.
Gezegenin çapı üzerinde geliştirebileceğiniz teknolojiler ve inşa edebileceğiniz binaların kademeleri için önemlidir.
Ne kadar ''geniş'' bir gezegen olursa o kadar çok gelişebilirsiniz.
Sıcaklık değeri Deuterium üretiminize etki eder. Deuterium* soğukta daha çok ve rahat üretilebilen bir hammaddedir. Bu yüzden kuracağınız kolonilerin güneşe uzak olanlarında Deuterium'a ağırlık verirseniz daha kazançlı çıkarsınız.
Pozisyon kısmındaki değerlerin ilki galaksinizi (toplam 9 galaksi bulunur)* ortadaki güneş sisteminizi (499 tanedirler) ve sonuncusu da güneşe olan yakınlığınızı gösterir. Her güneş sisteminde 15 gezegen vardır ve en yakınının sıra numarası 1* en uzağının 15 olur.
Genelde 1-3 arasındaki gezegenler koloni kurmaya pek elverişli değildrler. Alanları küçüktür ve ileri düzeydeki oyuncularca Gravitasyon Araştırması için kullanılırlar. Ayrıca kurulacak Solar Uydular da daha çok enerji sağlarlar.
12-15 arasındaki gezegenlerin de alanları küçüktür. Soğuk oldukları için Deuterium üretimi için çok elverişlilerdir.
Koloni kurmaya en uygun gezegenler 4-11 arasındakilerdir.
Yukarıda anagezegeninizle kolonileriniz arasında geçiş yapabileceğiniz bir açılır kapanır menü* o anki hammadde stoğunuz ve enerji durumunuz vardır.
Soldakı menü öğeleri ve onlarla ilgili bilgiler de şöyle:
Genel Durum
Geniş açıklaması yukarıda var.

BİNA

Hammadde stoğunuza ve bilimsel araştırma seviyenize uygun olan binaları bu bölümde inşa edebilirsiniz. Başlarda her binayı göremezsiniz* zamanla bilimsel araştırmalar yaptıkça daha çok bina çeşidi çıkar.

HAMMADDE

Bu bölüm sizin saatlik hammadde üretiminizi gösteren* ayrıca enerjiyi en verimli halde kullanabilmeniz için bir ayar tablosuna sahiptir. Bu tablodaki değerlerin yüzdelerini azaltıp çoğaltarak üretilen enerjiyi en kayıpsız şekilde kullanabilirsiniz. Tablonun üstünde göreceğiniz üretim faktörü değeri* 1'e olabildiğince yakın olmalıdır. En verimli üretim* üretim faktörü 1 iken ve sağ üsttekı enerji göstergenizin pay kısmındaki değer 0'a olabildiğince yakınken mümkündür.

ARASTIRMA

Bilimsel Araştırma Merkezi'nde yapabileceğiniz araştırma türlerini ve yaptıklarınızın seviyesini görebilirsiniz.

TERSANE

O anki hammadde stoğunuza ve bilimsel araştırma seviyenize uygun gemiler* casus sondası* solar uydular ve diğer yardımcı gereçleri yapabilirsiniz.

FİLO

Sahip olduğunuz gemileri gösterir. Casus sondası göndermeyi* saldırıları ve nakliyeyi buradan yaparsınız.

TEKNİK

Tüm objelerin kurulum için bilimsel araştırma ve bina bazında gerektirdikleri koşulları bu bölümde görebilirsiniz. Yerine getirilen koşullar yeşil* henüz getirilmemiş olanlar kırmızı renktirler.

GALAKSİ

Sizin pozisyonunuz merkez alınarak* bulunduğunuz gakalsi ve güneş sistemindeki diğer gezegenlerin işgal edilip edilmediklerini* kimlerin yönetiminde olduklarını görürsünüz. Yukarıdaki oklarla güneş sistemini ya da galaksiyi değiştirebilirsiniz. Listede gördüklerinizin köşeli parantez içindeki ilki oyuncunun bağlı bulunduğu ittifakı* ortadaki oyuncunun gezegeninin ismini* parantez içindeki sonuncu da oyuncunun ismini gösterir. İsmi açık yeşil olan oyuncular çaylaklardır* onlara saldıramazsınız. Gezegen sırasının yanındaki T harfi harabe alanını* M harfi de bir ayı işaret eder. Aksiyon kısmından oyuncuya casus sondası ve mesaj yollayabilir* onu arkadaş listenize alabilirsiniz (yeşil
buton).* işareti o sırada gezegende bir inşa işlemi olduğunu ya da gezegen filosunun bir görev için yolda olduğunu gösterir. 14 dakika sonra * işareti zerini dakika sayacına bırakır. Sayaç 59 olduktan sonra da oyuncu ''off'' gözükür. Galaksi menüsünü kullanırkenki her tıklama size 10 Deuterium'a mal olur.

SAVUNMA

Gezegeninize savunma amaçlı roket sistemleri* toplar ve kalkanlar kurabilir* sahip olduğunuz savunma sistemlerini görebilirsiniz.

İTTİFAKLAR

Bir ittifaka başvurabilirsiniz. İttifaktaysanız* ittifak sayfanızla görüşe açıksa üye listesini görebilir* müttefiklerinize sirküler mesaj yollayabilirsiniz.

FORUM

Sizi Ogame.com.tr'nin forum sayfalarına yönlendirir.

İSTATİSTİKLER
Oyuncu ve ittifak istatistiklerini takip edebilirsiniz.

ARAMA
Oyuncu* gezegen ve ittifak arayabilirsiniz.

YARDIM
Sizi Ogame'in Almanca resmî sitesine yönlendirir.

HABERLER

Filo komutanlarınızdan gelen sonda ve savaş raporlarını* diğer oyunculardan gelen mesajları ve müttefiklerinizden gelen sirküler mesajları görürsünüz.

NOTLAR

Oyunla ilgili kendinize notlar alabilir* bir nevî ''to do list'' oluşturabilirsiniz.

Arkadaş Listesi

AYARLAR

Şifre ve e-mail adresi değişiklerini yapabilir* tatil moduna geçebilir* kaydınızı silebilirsiniz.

ÇIKIŞ
Kurumsal
Sizi Ogame'in kurumsal bilgilerine yönlendirir
************************************************** *******
AYRINTILAR

- Binalar

****l madeni
Gemi ve bina inşaatında kullanılan hammaddelerin en önemli kaynağı. ****l en ucuz hammadde olduğu için* aynı zamanda en çok kullanılanıdır da. ****l üretimi için fazla enerji harcamak gerekmez. Madenler büyüdükçe yüzeyden derine inerler. Daha derin ve büyük madenler sayesinde daha fazla ****l çıkarılabilir ve böylece üretim de artar. Yalnız daha büyük madenlere daha fazla enerji ayırmak gerekir.

Kristal Madeni
Elektronik inşaat malzemesi ve alaşım için gereken hammaddelerin en önemli kaynağıdır. Kristal çıkarılırken gereken enerji* ****l çıkarılırkenkinin neredeyse iki katıdır ve bu yüzden Kristal ****lden daha değerlidir. Tüm gemi ve binaların Kristal ihtiyacı vardır. Ne yazık ki* gemi yapımı icin çok gerekli olan bu değerli madenler ****l'de oldugu gibi ancak daha derinlere inildikçe büyük miktarlarda çıkartılabilir. Daha saf ve büyük miktarda Kristal'e ulaşabilmek için maden ocaklarının kademelerinin yükseltilmesi gerekir.

Deuterium Sentezleyicisi
Deuterium* bir çeşit ağır sudur. Bu sebeple madenlerde olduğu gibi daha derinlerde daha fazla miktarda bulunmaktadir. Daha derinlere ulaşabilmek için sentezcinin geliştirilmesi ve kademesinin arttırılması şarttır. Deuterium neredeyse tüm gemilerde* tüm araştırmalarda* Galaksi'nin incelenmesinde* ayrıca Radar İstasyonu Taraması'nın çalışmasında çok önemli bir rol oynar.

Solar Enerji Santrali
Madenlerin ve sentezcinin enerji ihtiyaçlarını karşılayabilmek için çok büyük Solarenerji Santralleri yapmak gerekir. Fabrikalar büyüdükçe * ışık enerjisini elektrik enerjisine çeviren fotovoltaj hücreyle kaplı yüzey alanı da büyür. Solarenerji Santralleri gezegenin enerji ihtiyacini karşılamak için gerekli olan en önemli binalardır.

Füzyoenerji Santrali
Füzyonenerji Santrallerinde soğuk füzyon yöntemiyle* çok yüksek basınç ve ısı altında 2 hidrojen atomu helyum atomuna füzyonlanır. Bu işlem sırasında oluşan bir helyum atomu için 41*32*10^-13 Joul'luk enerji ışınım olarak açığa çıkar (1 gram hidrojenden 172 MWh enerji açığa çıkar). Füzyon Reaktörü ne kadar büyük olursa* o derece komplike füzyonlar elde edilebilir ve o büyüdükçe üretilebilen enerji de artar.

Robot Fabrikası
Robot Fabrikaları gezegenin altyapısı ve organizasyonu için gereken vasıfsız iş gücünü üretirler. Kademesi arttıkça diğer binaların yapım süreci de hızlanır.

Nanit Fabrikası
Nanit Fabrikası robot tekniğinin taçlandırılmasıdır. Nanitler iyi bir iletişim ağıyla inanılmaz ve alışılmadık işler yapabilen nanometre büyüklüğündeki robotlardır. Neredeyse tüm branşlardaki üretimi arttırırlar. Her seviye gemi* bina ve savunma yapıları için gereken süreyi yarıya indirirler.

****l Deposu
Çıkarılmış ****ller için dev depolardır. Depo büyük olursa içinde tutulabilecek ****l de o kadar fazla olur. Eğer depo dolarsa daha fazla ****l çıkarılamaz ve madenin çalışması durur.

Kristal Deposu
Daha işlenmemiş Kristal* bu devasa depolarin içinde tutulabilir. Depo büyük olursa içinde tutulabilecek Kristal de o kadar fazla olur. Eğer depo dolarsa daha fazla Kristal çıkarılamaz ve madenin çalışması durur.

Deuterium Tankeri
Yeni elde edilen Deuterium'un depolanabileceği dev tankerlerdir. Bu depolar genellikle uzay limanlarının yakınında olurlar. Ne kadar büyük olurlarsa o kadar çok miktarda Deuterium depolanabilir. Tankerlerin dolması durumunda daha fazla Deuterium üretilemez.

Bilimsel Araştırma Labarotuvarı
Yeni teknolojileri keşfedebilmek için bilimsel araştırma istasyonu gereklidir. Bu istasyonlardaki ilerlemelerin kademesi yeni teknolojilerin geliştirilme hızını direk olarak etkiler. Gelişme kademesi ne kadar yükselirse yeni teknolojileri keşfetme hızı da o kadar artar. Bir gezegendeki bilimsel araştırmaları mümkün olduğunca hızlı bitirebilmek için tüm bilim adamlarının bu gezegende kurulan yeni araştırma istasyonuna gönderilmeleri gerekir. Bu yüzden diğer gezegenlerde bilim adamı kalmaz. Eğer yeni bir teknoloji keşfedilirse bilim adamları bu yeni teknoloji ile birlikte kendi vatanları olan geldikleri gezegene geri dönerler. Böylece bu teknoloji bütün gezegenlerde kullanılabilir.

Roket Silosu
Roket Siloları'nda roketler konuşlandırılır. Yapımı biten her kademe için tamamen isteğe bağlı ama azami 5 roket konuşlandırılabilir.


- Bilimsel Araştırma Merkezi Bölümleri

Casusluk Tekniği
Casusluk Tekniği ilk aşamada daha yeni ve daha etkili sensor bulunmasındaki araştırmalarda kullanılır. Teknik geliştikçe bu tekniği kullananlar çevrelerinde olup bitenler hakkında daha fazla bilgiye sahip olurlar. Casusluk yapabilmek için kendi kademenizle rakibinki arasındaki fark çok önemlidir. Casusluk Teknigi geliştirildikçe hem casusluk sonrası gelen raporların içeriği daha zengin olur hem de casusluk yaparken yakalanma riski azalır. Eğer bir rakibin üstüne gönderilen Casus Sondası sayısı artarsa* gelen raporlar da daha detaylı olur. Ama aynı zamanda yakalanma riski de artar.
Bu teknolojinin çok erken keşfedilmesinde yarar vardır. En uygun zaman Küçük Nakliye Gemileri'nin bulunmasından sonradır.
Daha ayrıntılı bilgiyi Casusluk bölümümüzde bulabilirsiniz.
Bilgisayar Tekniği
Teknik* mevcut bilgisayar kapasitesinin genişlemesi ile alakalıdır. Her zaman eskisine göre daha etkili ve verimli bir bilgisayar ağı oluşması için araştırma yapılır. Bilgisayarın verimi ve işlemlerin yapılış hızı da bu gelişime orantılı olarak artar. Bilgisayar kapasitesinin genişlemesi ile emir verilen filo sayısı arttırılabilir. Yükseltilen her 1 kademe ile yönetilebilen filo sayısı da 1 artar. Aynı anda yönetilebilen filo sayısı artarsa* yapılabilecek akınıi seferlerinin de sayısı artar ve bunun sonucu olarak ele geçirilen hammadde artar. Bu tekniği tüccarlar da kendi ticaret filolarının sayısını arttırmak için kullanırlar. Bu yüzden bu tekniğin tüm oyun boyunca düzenli olarak geliştirilmesinde yarar vardır.

Silah Tekniği
Her şeyden önce eldeki silah gücünün gelişmesini amaçlar. Bu noktada en çok* eldeki sistemlere daha fazla enerji sağlanmasına ve bu enerjinin amacına uygun kanalize edilmesine önem verilir. Böylece silah sistemleri öncekine göre daha etkili ve daha fazla zarar verici olurlar. Yükseltilen her kademe birimlerin başlangıçtaki silah gücünü % 10 arttırır. Silah Tekniği'ni geliştirmek* kendi birimlerinizin vuruş gücünü her zaman etkili ve de hazır kılmak için çok önemlidir. Bu yüzden bu tekniğin tüm oyun boyunca aksatılmadan geliştirilmesi gerekir.

Koruyucu Kalkan Tekniği
Kalkanların daha verimli ve dayanıklı olabilmeleri için onlara daha fazla enerji sağlanmasını sağlayacak olan teknolojinin geliştirilmesini amaçlar. Yükseltilen her teknik kademe birimlerin başlangıçtaki koruyucu kalkan gücünü % 10 arttırır.

Uzay Gemilerinin Zırhlandırılması
Özel alaşımlar sayesinde uzay gemilerinin zırhları daha da güçlendirilebilir. Bir kere dirence ve de darbeye çok dayanıklı bir alaşım keşfedilirse* o zaman tüm gemiler özel bir ışımaya tabi tutulup eski zırhları bu yeni alaşımdan elde edilen zırhla değiştirilir. Böylece seviye başına zırhın direnci % 10 arttırılabilir.

Enerji Tekniği
Enerji iletme sistemlerinin ve enerji depolama sistemlerinin gelişmesi ile yakından ilgilidir. Yeni teknolojilerin keşfi ve geliştirilmesi için çok önemli bir tekniktir.

Hiperuzay Tekniği
4. ve 5. boyutun birleştirilmesi sonucu artık eskisine göre daha ucuz* güçlü ve verimli bir hareket tertibatı oluşturmak mümkündür.

Yanmali Motor Takımı
Eski yöntem arkadan itme sistemine göre çalışırlar. Yüksek ısıya tabi tutulan materyal geri püskürtülerek gemi ters yönde harekete geçirilir. Bu motorların etki alanları çok geniş değildir ama üretimleri çok ucuzdur. Bunun dışında çok küçük oldukları ve az yer kapladıkları için küçük gemilerde tercih edilirler. Her türlü uzay yolculuğunun temeli oldukları için mümkün olduğu kadar erken geliştirilmelidirler. Her gelişim kademesi başına şu gemilerin hızını %10 arttırır: Küçük ve Büyük Nakliye Gemileri* Hafif Avcılar* Casus Sondaları ve .Geridönüşümcüler

İmpuls (İçtepi) Motor Takımı
Geri itme prens***** dayanır. Radyoaktif ışıma büyük oranda* enerji kazanımı için uygulanan atom füzyonu sırasında artan maddelerden sağlanır. Bu motor takımlarının geliştirilmesi şu gemilerin hızını başlangıçtaki seviyesine göre %20 arttırır: Bombardıman Gemisi* Kruvazör* Ağır Avcı ve Koloni Gemisi.

Hiperuzay İticisi
Uzay zamanının bükülmesi sonucu geminin yakın çevresindeki alan sıkıştırilabilir ve bu da uzun mesafelerin daha hızlı katedilebilmelerine olanak sağlar. Hiperuzay İticisi ne kadar gelişmiş olursa* uzay sıkıştırılması da o derece başarılı olur. Her yükseltilen kademe için şu gemilerin hızı %30 artar: Komuta Gemisi* Muhrip ve Ölüm Yıldızı.

Lazer Tekniği
Lazer yoğun ve güçlü bir enerji ışını sağlar. Bu aletler* optik bilgisayarlardan Ağır Lazer Topları'na kadar pek çok işe yarayabilirler. Mesela Ağır Lazer Toplarıyla en güçlü gemi zırhları bile geçilebilir. Lazer teknolojisi daha başka silah tekniklerinin geliştirilmesinde de çok önemli bir rol oynar.

İyon Tekniği
Hızlandırılmış iyonlardan oluşan* gerçekten ölümcül yönlendirilmiş ışın türüdür. Bu ışınlar çarptıkları maddelerde çok ağır hasara yol açarlar.

Plazma Tekniği
Geliştirilmiş İyon Tekniği'dir aslında* ama iyonları hızlandırmaz. Onun yerine yüksek enerji yüklü plazmalar oluşturur. Çarptığı maddelerde yok edici bir etki yapar.

Gravitasyon Araştırması
Gravitasyon* yükü ve yığını olmayan yerçekimi kuvvetini belirleyen bir partikeldir. Yoğun graviton partikelleri yüklü saldırılar sayesinde suni bir yerçekimi alanı oluşturularak gemiler* hatta aylar yok edilebilirler. Yeterli miktarda gravitasyon elde edebilmek için çok yüksek miktarda enerjiye ihtiyaç vardır.

- Filo

Küçük Nakliye Gemisi
Avcıılarla aşağı yukarı aynı büyüklüktedirler* ama onlardaki güçlü motor takimları ve silah donanımına sahip değildirler. Buna karşılık çok büyük yük ambarları vardır. 5000 birimi aynı anda taşıyabilirler ama korumasız oldukları için yanlarına eskort vermeyi unutmamak lazim.
Yapı puanı 4000
Kalkan gücü 10
Saldırı değeri 5
Yük kapasitesi 5000 Birim
Başlangıç hızı 5000
Yakıt tüketimi (Deuterium) 10

Büyük Nakliye Gemisi
Bu tarz gemilerde silah ya da benzeri başka teknoloji bulunmaz. Bu yüzden yanlarında mutlaka silahlı gemi bulunmalıdır.

Gelişmiş motor sistemi sayesinde hızlı ve yüksek kapasiteli bir gemi olarak gezegenlerarası nakliye ve başka gezegenlerin ele geçirilmesi sırasında el konulan hammaddenin taşınması işlerinde çok önemli bir rolü vardır.
Yapı puanı 12000
Kalkan gücü 25
Saldırı değeri 5
Yük kapasitesi 25000 Birim
Başlangıç hızı 7500
Yakıt tüketimi (Deuterium) 50

Hafif Avcı
Neredeyse her gezegende bulunan çevik bir gemidir. Avantajı çok ucuz olması* dezavantajı ise yük taşıma kapasitesinin düşük* koruyucu kalkanınnın fazla güçlü olmamasıdır.
Yapı puanı 4000
Kalkan gücü 10
Saldırı değeri 50
Yük kapasitesi 50 Birim
Başlangıç hızı 12500
Yakıt tüketimi (Deuterium) 20

Ağır Avcı
Hafif Avcılar'ın itme takımlarının geliştirilmesi sırasında* bilim adamları geleneksel sistemin artık yeni ihtiyaçları karşılayamadığını anladılar. Yeni yapılan gemilerin optimal hareket kabiliyetini sağlayabilmek için ilk kez İçtepi İtme Tertibatı'nı kullandılar. Bu gelişme masrafları arttırdı ama aynı zamanda yeni fırsatlara da kapıları açtı. Çok kaliteli yapı malzemesi kullanıldı ve bu itme mekanizmasının kullanılmasıyla silah ve kalkanlar için daha fazla enerji ayrılabildi. Düzeltilmiş yapısı ve geliştirilmiş vuruş gücü ile savaşlarda Hafif Avcılar'a kıyasla çok daha korkutucu bir tehdit oluştururlar. Bu yeni değişimlerle gemi teknolojisinde yeni bir çağ başlattılar* devamında da Kruvazör teknolojisi geliştirildi.
Yapı puanı 10000
Kalkan gücü 25
Saldırı değeri 150
Yük kapasitesi 100 Birim
Başlangıç hızı 10000
Yakıt tüketimi (Deuterium) 75

Kruvazör
Ağır Lazer ve İyon Topları'nın keşfiyle birlikte avcilar çok güç durumlara düştüler. Çeşitli değişiklere rağmen bu durum fazla değişmedi ve avcılar gelişmiş teknolojiler karşısında acınacak hale geldiler. Bu yüzden savunması ve atağı daha güçlü bir gemi sınıfı yaratılmasına karar verildi* böylece Kruvazör ortaya çıktı. Kruvazör* Ağır Avcı'ya göre 3 kat daha güçlü bir zırha* 2 kat daha güçlü vuruş gücüne sahiptir. Aynı zamanda çok daha hızlıdır. Orta güçte savunmalara karşı ondan daha iyi bir yol yoktur. Gaus Topları'nın ve Plazma Atıcılar'ın keşfiyle saltanatları sona erer.
Kruvazör'ün Roketatarlar'a karşı 10* Hafif Avcılar'a karşı 3 gücünde hızlı ateş gücü var* yani bir Kruvazör tek atışla aynı zamanda birden çok Avcı ya da Roket yokedebilir.
Yapı puanı 27000
Kalkan gücü 50
Saldırı değeri 400
Yük kapasitesi 800 Birim
Başlangıç hızı 15000
Yakıt tüketimi (Deuterium) 300

Komuta Gemisi
Bir filonun sırtını dayadığı gemilerdir. Güçlü ve uzun menzilli silahları* çok hızlı olması ve büyük ambarları ile bu gemi düşman için çok büyük bir sorundur.
Yapı puanı 60000
Kalkan gücü 200
Saldırı değeri 1000
Yük kapasitesi 1500 Birim
Başlangıç hızı 10000
Yakıt tüketimi (Deuterium) 500

Koloni Gemisi
Ayakta kalmak isteyen bir imparatorluk için* zırhı çok güçlü ve koloni oluşturulmasını sağlayan bu gemi çok önemlidir. Yeni kurulan kolonide bu gemi hammadde taşıyıcısı olarak kullanılır* aynı zamanda hammadde yine bu geminin içinde kullanılabilir maddeye çevrilir. Yani dünyanın temellerinden biridir* imparatorluk başına anagezegen ile birlikte toplam 9 gezegen kolonileştirilebilir.
Daha ayrıntılı bilgiyi Kolonizasyon bölümümüzde bulabilirsiniz.
Yapı puanı 30000
Kalkan gücü 100
Saldırı değeri 50
Yük kapasitesi 7500 Birim
Başlangıç hızı 2500
Yakıt tüketimi (Deuterium) 1000

Geri Dönüşümcü
Uzay savaşlarının boyutu giderek büyüyordu. Binlerce gemi yokedildi* oluşan enkaz alanlarına artık kullanılamaz gözüyle bakıldı. Normal nakliye gemileri için bu enkazlara herhangi bir şeye çarpmadan* yani hasar görmeden yaklaşmak imkansızdı. Koruma Kalkanı Teknolojisi'ndeki önemli bir yenilikten sonra bu sorun giderilebildi. Büyük Nakliye Gemisi'ne benzeyen Geridönüşümcü yapıldı. Böylece artık ulaşılamaz denilen kaynaklar yeniden toplamaya açıldı. Küçük enkaz parçaları da artık yeni geliştirilen zırh için bir sorun teşkil edemedi. Ama ne yazık ki* bu yeni mekanizma çok yer kapladığı için geminin yük taşıma kapasitesi 20.000 ile sınırlıdır.
Yapı puanı 16000
Kalkan gücü 10
Saldırı değeri 1
Yük kapasitesi 20000 Birim
Başlangıç hızı 2000
Yakıt tüketimi (Deuterium) 300

Casus Sondası
Çok küçük ve hareketli* uzaklardaki filo ve gezegenler hakkında bilgi sağlayan cisimlerdir. Yüksek itme güçleri sayesinde uzak mesafeleri çok kısa zamanda katedebilirler. Bir gezegenin yörüngesine girerler ve kısa sürede o gezegen hakkında bilgi toplarlar. Bu süre boyunca düşmanın onları bulup yok etmesi çok zor olmayabilir. Yerden kazanmak için sondalarda kalkan ve silah bulunmaz. Bu yüzden bir kere keşfedilirlerse yok edilmeleri çok kolay olur.
Yapı puanı 1000
Kalkan gücü 0.01
Saldırı değeri 0.01
Yük kapasitesi 5 Birim
Başlangıç hızı 100000000
Yakıt tüketimi (Deuterium) 1

Bombardıman Gemisi
Bir gezegenin tüm savunma sistemini yoketmek için özellikle geliştirildiler. Lazer ile kontrol edilen* hedefi önceden belirleyen ve geminin plazma bombalarını tam hedefe yönlendiren sistemi sayesinde inanılmaz boyutta zarar verebilir. Gezegenin tüm savunma mekanizmasını yok edebilir. Hızlı ateş gücü Roketatar'a ve Hafif Lazer Topu'na karşı 10* Ağır Lazer Topu'na ve İyon Topu'na karşı 5 kuvvetindedir.
Yapı puanı 75000
Kalkan gücü 500
Saldırı değeri 1000
Yük kapasitesi 500 Birim
Başlangıç hızı 4000
Yakıt tüketimi (Deuterium) 1000

Solar Uydu
Solar Uydular bir gezegenin yörüngesine gönderilirler. Güneş enerjisini yüzeydeki bir istasyona iletirler. Verimlilikleri güneş ışınlarının yoğunluğu ile direk bağlıdır* az ışın gelirse verim de düşer. Temelde güneşe daha yakın gezegenlerdeki uyduların verimi daha uzak olanlarınkinden yüksektir. Fiyatlarını ve yaptıklari işi baz alırsak her tür gezegenin enerji sorununu giderirler. Solar Uydular da savaş sırasında yok olabilirler.
Yapı puanı 2000
Kalkan gücü 1
Saldırı değeri 1
Yük kapasitesi 0 Birim
Başlangıç hızı 0
Yakıt tüketimi (Deuterium) 0

Muhrip
Muhrip tüm savaş gemilerinin kralıdır. Multiphalanx İyon* Plazma ve Gauss Topu Kuleleri* geliştirilmiş yön tayin edici sensorları sayesinde hızlı ve çevik avcıları bile yüzde 99 tutturabilirler. Yalnız Muhripler çok büyük oldukları için manevra kabiliyetleri çok azdır. Hatta diyebiliriz ki* savaş sırasında gemiden çok bir istasyonu andırırlar. Savaşta çok güçlü oldukları gibi* harcadıkları Deuterium miktarı da çok yüksektir.
Muhribin Hafif Lazer Topu'na karşı 10 kuvvetinde hızlı ateş gücü vardır. Yani tek bir atışta aynı anda birden çok Hafif Lazer Topu yok edebilir.
Yapı puanı 110000
Kalkan gücü 500
Saldırı değeri 2000
Yük kapasitesi 2000 Birim
Başlangıç hızı 5000
Yakıt tüketimi (Deuterium) 1000

Ölüm Yıldızı
Devasa bir Graviton Topu vardır* bu topla Muhripleri hatta Ayları bile yok edebilir. İnanılmaz boyutlarda enerji ihtiyaci olduğu için neredeyse sırf jeneratörlerden oluşur. Bu ay büyüklüğündeki gemiyi sadece çok zengin imparatorluklar geliştirebilir.
Yapı puanı 9000000
Kalkan gücü 50000
Saldırı değeri 200000
Yük kapasitesi 1000000 Birim
Başlangıç hızı 100
Yakıt tüketimi (Deuterium) 1

Firkateyn
Bu yeni gemi düsman filolari yok etmek icin cok uygundur. Güclü ve etkili lazer toplari ile ayni anda birden cok düsman gemisini yokedebilir. Ince gemi gövdesi* agir ve büyük silahlarinin kapladigi yer nedeniyle fazla bir nakliye kapasitesi yoktur* ancak yakit depolamasi icin bu handikap bir sorun cikarmaz; cünkü son derece ileri ve yakit tasarrufu saglayan teknolojiyle calisir.
Yapı puanı 70.000
Kalkan gücü 400
Saldırı değeri 700
Yük kapasitesi 750 Birim
Başlangıç hızı 10.000
Yakıt tüketimi (Deuterium) 250

- Savunma Gereçleri

Roketatar
Roketatar hem ucuz hem de çok basit bir savunma mekanizmasıdır. Sadece alışılageldik balistik ateşli silahların basit bir devamı olduğu için* kullanabilmek için önemli araştırmalar yapmak gerekmez. Çok ucuz yapım maliyeti küçük filolara karşı sık kullanılmasının en önemli sebebidir* ama zamanla önemini yitirecektir. Zamanla vurucu gücü yüksek topların arkasında* düşmanın gönderdiği roketleri püskürtmek amacıyla konuşlandırılacaktır. Savunma yapıları çok fazla zarar görürlerse kendilerini otomatik olarak deaktive ediyorlar. Savaş sırasında zarar görüp deaktive olan bir yapının savaştan sonra tekrar çalışmaya başlama şansı %70'tir.
Yapı puanı 2000
Kalkan gücü 20
Saldırı değeri 80

Hafif Lazer Topu
Uzay gemisi teknolojilerindeki hızlı ve anormal etkili gelişmeler yüzünden* bilim adamlarının daha büyük* geliştirilmiş gemi ve filolara hizmet verebilecek yeni savunma mekanizmaları yapmaları gerekti.

İşte bu gelişme Hafif Lazer Topu'nun doğuşunun habercisiydi. Hedefin balistik silahlar yerine güdümlenmiş olarak fotonlarla vurulması çok daha ağır darbeler verir. Yeni gemilerin yüksek ateş gücüne dayanabilmesi için aynı zamanda çok daha güçlü bir zırhla donatıldı. Üretim giderlerini daha fazla arttırmamak için yapısında çok da fazla bir değişime gidilmedi. Yaptığı iş ve bu işe göre fiyatı karşılaştırılınca Hafif Lazer Topu bu alanda önderdir. Bu sebeple gelişmiş medeniyetler için bile ilgi çekicidir. Savunma yapıları çok fazla zarar görürlerse kendilerini otomatik olarak deaktive ediyorlar. Savaş sırasında zarar görüp deaktive olan bir yapının savaştan sonra tekrar çalışmaya başlama şansı yine %70'tir.
Yapı puanı 2000
Kalkan gücü 25
Saldırı değeri 100

Ağır Lazer Topu
Hafif Lazer Topu'nun tutarlı ve kararlı bir çalışma sonucu ortaya çıkan devamıdır. Yapısı güçlendirilip yeni malzemelerle tamamlandı. Dış cephesi dirence daha dayanıklı hale getirildi. Aynı zamanda enerji sistemi ve hedef bilgisayarı da geliştirildi. Böylece hedefe tam isabet şansı arttırıldı. Savunma yapıları çok fazla zarar görürlerse kendilerini otomatik olarak deaktive ediyorlar. Savaş sırasında zarar görüp deaktive olan bir yapının savaştan sonra tekrar çalışmaya başlama şansı %70.
Yapı puanı 8000
Kalkan gücü 100
Saldırı değeri 250

Gaus Topu
Mermili silahlar* modern atom füzyonu ve yeni başka enerji tekniklerinin keşfinden* hiperuzay itme takımlarının ve aynı zamanda daha kaliteli zırhların keşfinden sonra önemini oldukça yitirmişlerdi. Ta ki yeni bir enerji çeşidi keşfedilene kadar. Aslında bu teknik dünyanın 20 ve 21. yüzyıllarında bilinen ve kullanılan bir teknikti: Parça Hızlandırıcı. Gauss Topu bu tekniğin geliştirilmiş ve büyütülmüş modern konstrüksiyonundan başka bir şey değil. Tonlarca ağırlıktaki mermiler manyetik güç sayesinde hızlandırılıyorlar. Top ağzında oluşan hız merminin çevresindeki havadaki yabancı maddeleri ısıtıyor ve oluşan geri tepme gücü dünyayı ayağa kaldıracak cinsten bir güce kavuşuyor. Bu delici güce en yeni zırh ve koruyucu kalkanlar bile dayanamaz* hatta hedefin tamamen delinmesi de çok sık rastlanan bir durumdur. Savunma yapıları çok fazla zarar görürlerse kendilerini otomatik olarak deaktive ediyorlar. Savaş sırasında zarar görüp deaktive olan bir yapının savaştan sonra tekrar çalışmaya başlama şansı %70.
Yapı puanı 35000
Kalkan gücü 200
Saldırı değeri 1100

İyon Topu
Dünyanın 21. yüzyılında EMP adıyla ünlü bir teknik vardı. EMP* devresel dairelere ekstra gerilim indükleyerek tüm hassas aletleri yok edebilecek arızalara sebep veren elektromanyetik pulstur. Eskiden EMP-Silahları bomba ve roket bazlı silahlarda* bazen de nükleer silahlarla birlikte kullanılırlardı. Artık EMP'ler çok daha başka bir amaç için kullanılıyorlar ve bu amaca uygun olarak geliştiriliyorlar. Yok etmek yerine düşmanin savaş ve manevra kabiliyetini kısıtlayıcı hatta tamamen engelleyici bir şekilde kullanılıyorlar. Ondan sonra yapılması gereken tek şey gardı düşmüş düşmanın gidilip kolayca ele geçirilmesidir. Şu ana kadar geliştirilebilen en ileri EMP-Silahı İyon Topu olarak kullanılıyor. İyon Topu* elektroniğe zarar veren (tabi eğer iyi korunmuyorsa) ve koruyucu kalkanları destabilize eden hatta bazen tamamen yok edebilen iyon dalgalarını hızlandırır. İyon Tekniği* kullanılabilmesi için ihtiyacı olan yüksek enerji miktarı yüzünden sadece Kruvazörler'de kullanılabilir* başka gemilerde bulunmaz. Amaç düşmanı felç etmekten çok tamamen yok etmektir. Savunma yapıları çok fazla zarar görürlerse kendilerini otomatik olarak deaktive ediyorlar. Savaş sırasında zarar görüp deaktive olan bir yapının savaştan sonra tekrar çalışmaya başlama şansı %70.
Yapı puanı 8000
Kalkan gücü 500
Saldırı değeri 150

Plazma Atıcılar
Bir ara Lazer Tekniği neredeyse kusursuzdu* İyon Tekniği gelişimini tamamlamış ve artık herhangi bir silah sisteminin kalitesinin daha fazla geliştirilemeyeceğine inanılıyordu. Ta ki biri bir gün bu iki sistemi birleştirmeyi akıl edene kadar. Atom füzyonu tekniğinden bilindiği üzere* lazer parçaları genelde Deuterium maddesini anormal yüksek derecede (milyon dereceyi bulan) ısıtırlar. Burada İyon Tekniği bu sisteme katkısını elektrik yüklemesi* stabilize bölge ve hızlandırıcı alanlarında sağlar. Ateşlenecek yük yeterince ısıtılır* basınca tabi tutulur ve iyonlaştırılırsa* hızlandırıcılar sayesinde evrenin en uzak köşelerine kadar herhangi bir yöndeki hedefe gönderilebilirler. Yanan mavi plazma topu çok heybetli bir görüntü oluşturur* ama hedef geminin mürettebatının da buğuda pişirilmişçesine eriyen elektronik techizat ve yok olan kalkan içinde aynı hisse kapılıp kapılmayacağı bilinmez. Plazma Topları varolan en korkunç silahlardan biridir ve maddi bedeli de buna paraleldir. Savunma yapıları çok fazla zarar görürlerse kendilerini otomatik olarak deaktive ediyorlar. Savaş sırasında zarar görüp deaktive olan bir yapının savaştan sonra tekrar çalışmaya başlama şansı %70.
Yapı puanı 100000
Kalkan gücü 300
Saldırı değeri 3000

Küçük Kalkan Kubbesi
Kalkan jeneratörleri gemilerde kullanılabilmeye uygun küçüklükte olmadan çok önce* gezegenlerin yüzeyinde zaten dev jeneratörler vardı. Bunlar tüm gezegeni dev bir güç alanı ile sararlar. Bu güç alanı yok olmadan önce çok yüksek miktarda enerji emebilir. Küçük saldırı filoları bu kubbeleri geçemezler. İlerleyen teknolojik gelişmelerle bu kalkan güçlendirilebilir. Daha sonra daha da güçlü olan Büyük Kalkan Kubbesi inşa edilebilir. Gezegen başına tek bir kalkan kubbesi yapılabilir.
Yapı puanı 20000
Kalkan gücü 2000
Saldırı değeri 1

Büyük Kalkan Kubbesi
Küçük Kalkan Kubbesi'nin geliştirilmiş versiyonudur. Aynı temel teknolojiye dayanılarak yapılmıştır* ama düşman saldırıları karşısında daha fazla enerji kullanarak daha iyi dayanır.
Yapı puanı 100000
Kalkan gücü 10000
Saldırı değeri 1

Yakalıyıcı Roketler
Yakalıyıcı Roketler* saldıran Gezegenlerarası Roketler'i yok ederler. Her bir savunma roketi bir saldırı roketi yok eder.
Yapı puanı 8000
Kalkan gücü 1
Saldırı değeri 1

Gezegenlerarası Roketler
Gezegenlerarası Roketler* rakip savunmayı yok ederler. Bu roketlerle yok edilmiş savunma binaları tekrar yapılamazlar.
Yapı puanı 30000
Kalkan gücü 1
Saldırı değeri 12000

- Tatil Modu

Tatil Modu* oyuna uzun süre giremeyecek oyuncuların gezegenlerinin tamamen yokedilmesini engellemek için oluşturuldu.

Mod* aktifleştirildikten sonra gezegenleri saldırılardan korur. Oyuncu galaksi listesinde mavi renk gözükür ve oyuncunun gezegenine casus sondası yollanmak ya da saldırı düzenlenmek istendiğinde gezegenin bu tip uçuşlara kapalı olduğu mesajı gelir. Tatil Modu'nun aktifleştirilmesinden önce başlayan saldırılar ise devam ederler ve engellenmezler.

Bu koruma için ödenecek karşılık oldukça büyüktür. Bu moda geçebilmek için tersanede yapımı süren gemi ve gereç olmamalı* Bilim Araştırma Merkezi'nde gelişimi süren teknik olmamalı ve bir bina inşaatı devam etmiyor olmalıdır.Aynı şekilde* uçuşu süren filo da olmamalıdır. Ayrıca madenlerin üretimleri sıfırlanır ve madenler mod bitene dek maden üretmezler.

Tatil Modu sol menüdeki ''Ayarlar'' kısmından aktifleştirilir. Bu işlemin ardından kayıt hemen Tatil Modu'na girer ve en erken 48 saat sonra tekrar normal moda dönülebilir.

Tatil Modu'nun aktifleşmesinde sorun yaşanırsa tüm gezegenlerin ''Hammadde'' bölümlerindeki ''Hesapla'' butonuna tıklamak gerekir.

- Puan ve Puanlama

Puan* OGame'deki en büyük başarı göstergesidir. Hemen herkes puan listesinde olabildiğince yukarıda* mesela ilk 10'da* ilk 100'de ya da en azından ilk 1500'de olmak ister.

Puanlama sistemi gayet basittir:

Harcanan her 1000 hammadde için 1 puan alırsınız.

Ne inşa ederseniz edin* ne araştırırsanız araştırın* bina ve gemi türü farketmez: Her 1000 hammadde 1 puandır.

Bunun tersi de geçerlidir tabi. Gemi yahut savunma gereci kaybederseniz* bina yıkarsanız* onlardan aldığınız puan silinir. Bir koloninizi sildiğinizde de oradan kazandığınız tüm puanı kaybedersiniz.


Puanlamada hammadde ayrımı yoktur. ****l* Kristal ve Deuterium farketmez. Önemli nokta* harcama sonunda somut bir şey oluşturulması yahut kademe ilerlemesidir. Bu da filo yakıtı olarak harcanan Deuterium için* Galaksi menüsüne bakmak için harcanan Deuterium için ve bina yıkımında harcanan hammadde için puan alınmayacağı anlamına gelir.

Puan sıralamasında yükselmek için rakiplerinizden daha hızlı hammadde harcamalısınız. Daha çok hammadde bulmak için de daha çok üretim ve yağma yapmalısınız.

Normal puanlama dışında Filo Sayısı ve Bilimsel Araştırma Kademeleri istatistikleri de vardır. Bunlarda her ilerletilen teknik kademesi ve her inşa edilen gemi için 1 puan alınır. Hangi teknik olduğu* kaçıncı kademe olduğu* hangi geminin yapıldığı önemli değildir.

Son olarak da İttifak Puanlaması görülebilir. Buradaki kural da basittir: İttifakın tüm üyelerinin puanları toplanır* 1000'e bölünür ve ittifak puanına ulaşılır.

Puanların güncellemesi belirli zamanlarda yapılır. Bu güncelleme* eğer sunucuya özel ayarlamalar yoksa genelde 00:00* 08:00 ve 16:00 saatlerindedir.

- Çaylak Koruması

Bu koruma* yeni oyuncuların diğer oyuncularla rahatsız edilmeden oyunu öğrenip gelişebilmeleri için kondu.

Ancak bu koruma her zayıf ve oyunda az aktif oyuncuyu da korumamalı elbette.

Bu yüzden koruma 5000 puana kadar çalışıyor.

5000 Puan Altında
Oyuncu* kendi puanının %20'si ve altındaki ile %500'ü ve üstündeki oyunculara saldıramaz* o oyuncuların saldırısına uğrayamaz.

5000 Puan Üstünde
Oyuncu* puanı kendininkinden çok olan her oyuncuya saldırabilir. Kendi puanının %20'si ve altındakilere saldıramaz* onların saldırısına uğrayamaz.

25000 Puan Üstünde
Oyuncu* puanı 5000'in üstünde olan her oyuncuya saldırabilir ve onların saldırısına uğrayabilir.

Bu demektir ki* çaylak korumasındayken de saldırıya uğrayabilirsiniz* ancak bunlar çok güçlü oyuncular değil* güce size yakın olan oyuncular olurlar.

Çaylak Koruması* sizin cok kayba uğramadan oyunu öğrenip çeşitli taktikler deneyebilmenizi sağlayan bir fırsattır. Bunu iyi değerlendirin.

- Hammadde Üretim

Ogame'de hammaddeler madenlerce üretilirler.
Madenler saat başına kademelerine göre belli bir miktar üretim yaparlar. Online olmanızın bu üretime etkisi yoktur* siz oyunda değilken de üretim sürer. Bunun için tek gereken madenler için gerekli enerjiyi de üretiyor olmanızdır. Menüdeki ''Hammadde'' kısmından ayrıntılı şekilde saatteki üretim kapasitenizi ve enerji tüketiminizi görebilirsiniz.

Üç maden tipi ****l* Kristal ve Deuterium; üretim değerinde* fiyatta ve enerji tüketiminde farklılık gösterirler.

Örneğin ****l Madeni ucuzken* çok ****l üretirken ve ortalama olarak çok enerji harcarken* Kristal Madeni daha pahalıdır* inşa için ****l Madeni'nden yaklaşık yarısı kadar Kristal ister ve hemen hemen ****l Madeni'yle aynı miktarda enerji tüketir. Buna karşın Deuterium Madeni çok fazla enerji tüketir* diğer madenlere göre çok daha pahalıdır ve saat başına oldukça az Deuterium üretir.

Oyunun başlarında ****l Madeni önemlidir* onu çabuk geliştirmeye bakmalısınız. Kristal Madeni 2-3 kademe geriden takip edebilir. Daha sonraları madenleri yaklaşık aynı seviyeye getirmelisiniz. Üretim kapasitelerindeki fark* inşa maliyetlerindeki farkla örtüşecek ve maliyet/verim oranları zamanla benzeşecektir.

Depolar başlangıçta hiç rol oynamazlar. Üretilen madenler hemen harcandıklarından depolar kapasite sınırlarına ulaşmazlar. Bu sınıra ulaşıldığında üretim durur ve yeni maden üretilmez. En küçük kademedeyken bile kapasiteleri 100 bin olduğundan* başlarda bu konuda bir sıkıntı çekmezsiniz.

- Bilimsel Araştırmalar

Oyuna başladığınızda inşa edebileceğiniz bina seçeneklerinin sınırlı olduğunu göreceksiniz. Başlangıçta sadece üç madeni* Solarenerji Santrali'ni* Robot Fabrikası'nı ve üç depoyu inşa edebilirsiniz. Başlangıç için yeterli* ancak uzun vadede size yetmezler.

Her bina* her gemi* her savunma cihazı vs.* onları inşa etmeniz ve geliştirmeniz için ek şartlar gerektirirler.

Mesela bir Uzay Tersanesi inşa edebilmek için Robot Fabrikası'nı 2. kademeye getirmelisiniz. Tüm bu inşaatların (bina* gem* araştırma* vs.) neler gerektirdiğine dair listeyi menüdeki ''Teknik'' kısmında bulabilirsiniz.

Yerine getirilmiş şartlar yeşil* henüz getirilmemişler kırmızı renktirler. Araştırmalar tüm gezegenlere etkş ederler. Yani bir araştırmayı bir kez yaptığınızda bu teknoloji her koloninizde olur. Ancak bir gezegendeki Bilimsel Araştırma Merkezi'nde bir araştırma gelitiriliyorsa* diğer gezegenlerinizde bir aktivite mümkün değildir.

Bilimsel Araştırma Merkezi ne kadar gelişmiş olursa o oranda daha hızlı araştırma yaparsınız. Bir merkez saatte 1000 * (Kademe+1) ****l ve Kristal işler. Deuterium zaman hesaplamasında dikkate alınmaz. Merkezin başlangıçta yalnızca gerektiği kadar geliştirilmesi yeterlidir. Ancak kademeler arttıkça yeni teknolojilerin fiyatları da arttığından araştırma hep daha uzun sürer. Bir laboratuvarın yeni teknoloji için gerektirdiği madenler (fiyat) lineer (doğrusal) biçimde* araştırma için gereken zaman ise eksponansiyel (üstel) biçimde artar. Oyunun ilerleyen bölümlerinde araştırmaları kısıtlayan faktör fiyatlar değil* araştırma için gereken zaman olur. Örneğin Silah Tekniği'ni 14.'den 15. kademeye getirmek haftalar alır. Yani araştırmayı 2-3 hafta ihmal etmek intikamını acı biçimde alır.

Araştırma için gereken süreye etki eden* gezegendeki Bilimsel Araştırma Merkezi'nin kademesidir.

Peki başlangıçta hangi araştırma daha önemlidir?
Amaç olabildiğince hızlı şekilde yüksek sayıda madene ulaşmak olmalıdır. Buna ulaşmak için de olabildiğince çabuk şekilde yağma yapmaya başlamalısınız.

Peki bunun için ne gerekir?
Öncelikle madenleri karşı gezegenden getirmek için bir gemiye ihtiyacınız var. Bunun için de başlangıçta Küçük Nakliye Gemisi çok uygundur* çünkü araştırma ve üretimi çok ucuz ve hızlıdır.

İkinci olarak atak gücü olan gemiler gerekli. Fazla zamanınız olmadığından ve çabucak ilk filoyu göndermek istediğinizden* uygun gemi Hafif Avcı olacaktır. Üretimi ucuzdur ve daha az teknoloji gerektirir. 2 Hafif Avcı 1 Roketatar'ı ortadan kaldırabilir.
Ayrıca* Küçük Nakliye Gemisi için araştırma yaptığınızda Hafif Avcı'nın gereksinimlerini de karşılamış olursunuz.

Peki şimdi artık araştırmaya devam etmeye gerek yok mudur?
Kesinlilke hayır! Şimdiye dek rastgele saldırdınız* yani karşı gezegende sizi neyin beklediğini bilmiyordunuz. Bu yüzden artık Casusluk Tekniği geliştirmeli* birkaç Casus Sondası üretmeli ve onları çevreye yollamalısınız. Artık hedeflerinizi seçebilirsiniz ve büyük kayıplar verme riskinden kurtuldunuz. Başlangıçta Bilgisayar Tekniği de önemlidir. Onunla daha fazla filoya komuta edebilirsiniz. Genelde kim daha çok gezegene aynı anda saldırabilirse o daha çok hammaddeye ulaşır.

Sondalar sayesinde komşularınızın artık gezegenlerini korumaya başladıklarını göreceksiniz. Yağmalarınız artık size daha pahalıya mal oluyorlar* savaşlar artık daha çetin geçiyorlar. Bu yüzden artık Ağır Avcı için araştırmalara başlamalısınız. Onlar Roketatar ve Hafif Lazer Topu'na karşı oldukça etkilidirler.

Daha sonra Koloni Gemisi ya da Büyük Nakliye Gemisi için araştırmalar yapabilir* böylece yeni koloniler kurabilir* yağmalarınızı daha çabuk gerçekleştirebilirsiniz.

Bundan sonra ne araştıracağınız size kalmış. Kimi savaş gemileri yapar* kimi de Geridönüşümcü için çalışır.

Ancak her zaman birşeyi göz önünde bulundurmalısınız: Araştırma sizin birliklerinizi daha hızlı* daha dayanıklı ve saldırılarda daha güçlü yapar. Bu imkanı iyi kullanmalısınız. Bu yolla kayıplarınızı en aza indirir* ele geçirilmesi daha güç bir hedef olursunuz. Aynı zamanda araştırmalarla filonuzu genişletirsiniz (daha çok yağma ve hammadde) ve daha çok üretim yaparsınız (Nanit Fabrikası). Bu yüzden* günler de sürse sürekli araştırın. Araştırma sizi ileri götürür ve araştırma yoluyla aldığınız puanlarınız hep siyde kalırlar.

Bazı araştırmalar belli bazı gemileri ve binaları inşa etmek için gerekirler. Örneğin Hiperuzay Tekniği. Diğer araştırmalarsa belli değerleri yükseltmeye yararlar. Bu araştırmaları hep yapmalısınız* çünkü oyunda çok önemli etkileri var.

Bu araştırmaları yükseltebildiğiniz kadar yükseltin:

Casusluk Tekniği
Bilgisayar Tekniği
Silah Tekniği
Koruyucu Kalkan Tekniği
Uzay Gemilerinin Zırhlandırılması
Yanmalı Motor Takımı
İmpuls (İçtepi) Motor Takımı
Hiperuzay İticisi
Bu araştırmaları da yanlarında yazan kademeye kadar yükseltmeniz yeterlidir. Daha üstünün oyuna bir etkisi olmaz* yalnızca istatistiksel değer taşırlar.

Enerji Tekniği - 8. Kademeye kadar
Hiperuzay Tekniği - 7. Kademeye kadar
Lazer Tekniği - 10. Kademeye kadar
İyon Tekniği - 5. Kademeye kadar
Plazma Tekniği - 7. Kademeye kadar
Gravitasyon Araştırması - 1. Kademeye kadar
Son olarak bilmelisiniz ki* en iyi strateji işinize en çok yarayacak araştırmaları yapmak ve hammaddenizi onlara harcamaktır. Çünkü kısıtlı sayıda hammaddeniz var ve zaman hep geçiyor.

- Filo Oluşturma

Öncelikle Ogame'deki filo kavramının genel bir tanımını yapalım:


Ogame'de ''filo'' aynı amaç için görevlendirilmiş* aynı anda ve bir seferde yollanmış gemi grubudur. Filo bir gemiden de bin gemiden de oluşabilir.

Bir filoyu nasıl oluşturabilirim ve onu nasıl görevlendirebilirim?

Bir kez anladıktan sonra aslında gerisi çok kolaydır: Önce sol menüden ''Filo'' tıklanır. Sonra sağda bir menü çıkar.

Bu menünün üst kısmında o anki tüm filo aktiviteleri görülür. Göreve gidiş F harfiyle* görevden dönüş R harfiyle gösterilir. Nasıl bir görevi olduğu ve varış saatinin yanısıra bir de ''Geri Çağırma'' opsiyonu vardır. Bunu seçtiğinizde göreve gidiş halindeki filo anında görevi iptal ederek dönüş uçuşuna başlar.
Maus imlecini birliğinizin sayısı üstünde bekletirseniz* filoda hangi gemiden kaç tane olduğunu görürsünüz.

Bu kısmın altında o an gezegende bulunan gemilerin listesi vardır. Yandaki yere sayılar yazılarak bu gemiler yeni görevler için seçilebilirler. Gemilerin tümünü seçmek için ''Tüm gemiler''* aynı türdeki tüm gemileri seçmek için de ''ayami'' butonu kullanılabilir.
Maus imlecini gemi isimlerinin üstünde beklettiğinizde gemilerin hızını görürsünüz.

Dikkat: Her filo* en yavaş gemisinin hızındadır.

''Devam''a tıklayarak seçtiğiniz gemileri filoya eklersiniz. (Menünün en üstünde azami filo sayısı vardır. Bu sayıya ulaşıldığında yeni filo kurulamaz.)

Sonraki menüde hedefin koordinatı yazılır ve hedefin gezegen mi* ay mı yoksa harabe mi olduğu seçilir. Belli filo görevleri sadece belli hedeflerde çalışırlar (örneğin geridönüşüm ancak harabe alanında mümkündür).

Daha sonra hız yüzde 10'luk dilimler halinde seçilebilir. Seçime göre süre ve yakıt gereksinimi altta gösterilir (tüm uçuşlarda yakıt olarak Deuterium kullanılır). En alttaki ''Shortlinks'' kısmında kolonilerinizin kısayolları bulunur. Bunlara tıklayarak kolayca koordinatı seçebilirsiniz.

Tekrar ''Devam''a tıklayarak diğer menüye geçersiniz.

Bu menü son ve en önemli menüdür. Burada filonuzun görevini seçersiniz (tüm mümkün görevler listelenmişlerdir).

Sağda ****l* Kristal ve Deuterium'un yanına yollanmak istenen hammadde sayısı yazılır. Burada da tümünü seçmek için ''azami'' opsiyonu vardır. Altında otomatik olarak geriye kalan boş yer hesaplanır.

Mümkün Olan Filo Görevleri:

Hammadde Nakliyesi [Tüm Gemiler]
Seçilen miktar hedefe götürülür. Filo hedefe ulaştıktan sonra otomatikman yükü bırakır ve geri döner. (Lütfen yakıtın da yer kaplayacağını hesaba katın.)
Hedef Gezegeni Yağmalamak [Tüm Gemiler]

Hedefe saldırılır ve galibiyet durumunda kazanç gemilere doldurularak geri dönülür. Eğer filoda bir de Ölüm Yıldızı varsa aylara da saldırılabilir.

Hedef Gezegene Casusluk Yapmak [Tüm Gemiler]
Hedefe saldırılmaz* ancak hedef taranır. (Daha fazlasını Casusluk ve Saldırı bölümünde bulabilirsiniz.) Filoda en az bir adet Casus Sondası bulunmalıdır.

Filoyu Konuşlandırmak [Tüm Gemiler]
Filo hedefe uçar ve orada konuşlanır* hemen geri dönmez. Filo bu görevle yollandığında beraberinde hammadde de yollanabilir.

Hammadde Toplamak [Sadece Geridönüşümcü]
Bu görevin doğru biçimde yerine getirilebilmesi için menüdeki koordinatin sağından ''Harabe Alanı''nın seçilmiş olması gerekir. Geridönüşümcü Harabe Alanı'nda alan boşalıncaya ya da geminin yük kapasitesi doluncaya dek çalışır. Sonra topladığı hammaddeyi görev için yola çıktığı gezegene götürür.

Hedefi Kolonileştirmek [Sadece Koloni Gemisi]
Henüz işgal edilmemiş bir gezegen sadece Koloni Gemisi'nde hedef olarak seçilebilir. Hedef tüm diğer gemiler için geçersizdir. Başarılı kolonizasyondan sonra Koloni Gemisi yok olur.

Yoketmek [Sadece Ölüm Yıldızı]
Sadece aylarda çalışır. Daha çok bilgiyi ilgili kısımda bulabilirsiniz.

Casusluk

Tarama* yani rakip gezegenlerde sonda ile casusluk yapmak OGame'de çok önemlidir.

Sadece bu yolla yeterli hammaddesi olan ve zayıf savunmasının sizin başınıza dert açmayacağı gezegenler bulabilirsiniz.

Casusluk yeni başlayanlar için zor anlaşılır olabilir.
Yabancı bir gezegene casusluk göreviyle bir sonda yollarsanız bir rapor alırsınız. Bu raporların çok ayrıntılısından temel bilgilere sahip olanına kadar değişik türleri vardır.

Casuslukla şunları görebilirsiniz:




Yabancı gezegendeki hammaddeler (Her casusluk kademesinde gösterilirler)
Rakibin gezegendeki filo gücü (Casusluk Tekniği rakipten 1 fazlaysa gösterilir)
Rakibin gezegendeki savunma gereçleri (Casusluk Tekniği rakipten 2 fazlaysa gösterilir)
Rakibin gezegende inşa ettiği binalar (Casusluk Tekniği rakipten 3 fazlaysa gösterilir)
Rakibin tamamlanmış bilimsel araştırmaları (Casusluk Tekniği rakipten 4 fazlaysa gösterilir)
Bir casusluk raporu bundan daha ayrıntılı olmaz. Bu bilgilerin ne kadarını gördüğünüz* rakiple aranızdaki Casusluk Tekniği kademe farkına göre belirlenir.
Daha fazla sayıda Casus Sondası yollayarak geçici olarak Casusluk Tekniği'nizi yükseltebilirsiniz. Bu yükseliş kare şeklinde olur* yani her artı kademe için daha fazla sonda yollamalısınız.

1 Kademe = 1 Casus Sondası
2 Kademe = 4 Casus Sondası
3 Kademe = 9 Casus Sondası
4 Kademe = 16 Casus Sondası
5 Kademe = 25 Casus Sondası
6 Kademe = 36 Casus Sondası
vs.

Dikkat! Casus sondaları rakip tarafından vurulabilirler. Bu ihtimali Casusluk Raporu'nda görebilirsiniz. Sondaların vurulmaları sizin rapor almayacağınız anlamına gelmez* raporu alırsınız ancak sondalarınız vurulurlar ve geri dönmezler.
Vurulma ihtimalleri* rakibin gezegendeki gemi sayısına ve Casus Tekniği açısından farkınıza bağlıdır. Gezegendeki gemi sayısı arttıkça sondanın farkedilme ve vurulma ihtimali artar. Gemi sayısına rakibin Casus Sondası ve Solar Uydu sayısı da dail edilir. Gezegen savunması burada %1'den bile küçük bir rol oynar. Casusluk Tekniği kademeleri eşitse* rakibin 4 gemisi casusluktan korunma şansını %1 arttırır. Rakibin sizden eksik olan her kademesi için gemi sayısı ikiye katlanır* sizden fazla her kademesinde sayı yarıya iner.

Tereddüt durumunda* bir yağma filosu kaybetmektense bir sonda kaybetmek yeğlenmelidir. Yağmayı garantiye almak için filonuz rakip gezegene ulaşmadan hemen önce bir güvenlik taraması daha yapmalısınız.

Bu konudaki merakları giderme açısından belirtilmeli ki* casusluğu engelleyemezsiniz. Biri size sonda yolladığında siz sondayı vursanız da mutlaka bir rapor alacaktır. Sadece Casusluk Tekniği kademenizi olabildiğince yükselterek rakibin bu raporda mümkün olduğunca az şey görmesini sağlayabilirsiniz.

Ayrıca saldırıya uğradığınızda da Casusluk Tekniği yardımıyla saldıran hakkında bilgi alırsınız. Bunun için sonda göndermeniz gerekmez. Bilgi* saldırı haberinizle birlikte menüdeki ''Genel Durum'' bölümünde görülür.

Kademelere göre alacağınız bilgi şöyledir:

Casusluk Tekniği Kademe 0'dan itibaren Saldırıya uğradığınız bildirilir.
Casusluk Tekniği Kademe 2'den itibaren Kaç geminin saldırdığını görürsünüz. Örneğin saldırı filosu geliyorsa* size 20 geminin geldiği bildirilir.
Casusluk Tekniği Kademe 4'ten itibaren Gemi sayısına ek olarak ne tip gemilerin geldiğini görürsünüz. Yukarıdaki örneğe göre* size 20 geminin geldiği ve bunların Ağır Avcı ve Küçük Nakliye Gemileri'nden oluştuğu bildirilir.
Casusluk Tekniği Kademe 8'den itibaren Yukarıdakilere ek olarak her gemi türünün sayıları da verilir. Yine yukarıdaki örneğe göre* 20 geminin geldiği ve bunların 12 Ağır Avcı ve 8 Küçük Nakliye Gemisi olduğu bildirilir.

Saldırı ve Yağma

OGame'de yağma* filoyu rakip gezegene saldırı ve hammadde kazanma amaçlı yollamaktır. Kazanılan saldırı sonunda gezegendeki hammaddelerin %50'si alınır.

Saldırı ve yağmalama genelde şu şekilde yapılır:

1. Adım
Sol menüdeki Galaksi kısmına gidin ve sizin gezegeninizin çevresindeki sistemleri tarayın. Çaylak korumasında olmayan hedefleri bir yere not edin. Seçtiğiniz hedefin güçlü bir ittifakın mensubu yahut sizin ittifakınızın dostu bir ittifakın mensubu olmamasına dikkat edin.
İstatistik bölümünden hedef hakkında bilgi toplayın. Puanına* filosuna bakın. Puanı sizden çok olmamalı* yoksa intikamı acı olabilir.

2. Adım
Arama ve araştırmayı bitirince seçtiğiniz hedeflere Casus Sondası yollayın. Bol hammaddesi olan* savunması da sizi zorlamayacak gibi olan gezegenler bulana kadar buna devam edin. Eğer gelen raporlar ayrıntısızlarsa ve Casusluk Tekniği geliştirecek imkanınız yoksa sonraki hedefe geçin ya da 1'den fazla sonda yollayarak şansınızı deneyin. Ancak yolladığınız sonda sayısı arttıkça sondalarınızın yakalanma riskleri de artacaktır.
 
 
  Bugün 25 ziyaretçi (27 klik) kişi burdaydı!  
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol